Monday, April 11, 2011

Dagens Leende!






Har man 25 patienter på en dag och ska fastställa diagnos o behandling i ett svisch utan röntgen, så får det rulla på. Sen ska man hinna o dra ut alla tänder som dom vill också. Jag har en idé om att åtminstone fånga några leenden. Jo, många känner sig besvärade när jag tar fram kameran, men de flesta tycker det är kul. Vill gärna de bilden och fnissar lite. Det är lite avstressande faktiskt. Det kan vara skönt, när man vet att den där extraktionen som dom är här för, kan bli lite svettig!
Jag tar foto på nästan alla. Det är kanske min terapi för att skapa lite meningsfullhet i det tragiska tandutdragandet. Nåja, det blir väldigt många härliga "skott". Faktum är, att dom har kanske inte så fina tänder alla, MEN DOM HAR FANTASTISKA LÄPPAR! Vilken gen som givit våra barn så sensuella läppar kan diskuteras, men här ligger även dom i lä. De bilder som ni ser idag är först o främst dagens sensuellaste leende. Sen är det en serie av en liten flicka som kom med hemsk tandvärk från någon mjölktand. Hon såg bedrövlig ut i munnen, men jättesöt i övrigt. Då bad jag den vackra mamman le mot kameran och där var ju förklaringen till flickans tandstatus!! Vi har en lång väg att gå innan vi får ordning på detta!!
Jag har röjt färdigt i containern kväll. Det sista som jag hittade var en gummiklots med texten: "Lean on me!" Åtminstone dom härliga som sjöng den på Marstrand för tre år sen fattar vilken härlig känsla som for igenom min kropp då. Kram på ER!!!!!

1 comment:

  1. Ojojoj! Förstår att containern lättar ditt hjärta lite :) Men mammans tänder såg ju nästan preppade ut... Hon har inte håft någon slags protetik på dom? Har du sett nån silvertand än? Idag hade jag barn hela dan. Jag lagade på ALLA!
    Här är det som sagt riktig vår nu, sprang idag med. Men på onsdag ska det visst snöa igen! Härligt!
    Jag har förresten skaffat mig en hobby som assisterande manusförfattare till Emelies teaters nya pjäs! Hihi, börja bli en riktig fena på att skrvia på maskin!
    Kraaam

    ReplyDelete