Sunday, April 10, 2011




Dagen började med mässa i sjukhusets kyrka i 2 timmar. Det går nästan av blunda lite, men bänkarna är hårda och man måste sitta rak i ryggen, för det är en så smal bräda att sitta på. Efteråt blev vi inbjudna på kaffe till sister Kathleen, i systrarnas hus, de är sex stycken som bor där och har gemensamma utrymmen med litet kapell, matsal, vardagsrum och kök. Hon är väldigt trevlig och full av idéer, och har synpunkter och åsikter om det mesta. Efter det slappade vi hela dagen med bokläsning. Lars fick tag på rakblad och har skrapat bort färg från fönstren vid matbordet, och putsat dem så det ska vara lite trevligare på kvällen när utelampan är tänd. Vårt hembiträde gjorde stora ögon och undrade nog vad han höll på med.
Jag lyckades sitta i solen en stund för att bibehålla lite färg från förra helgen (då jag brände mig en del), men det är med nöd och näppe man klarar det i hettan.
På seneftermiddagen gick vi ut en lång promenad på 2 timmar innan det blev middag. Bilderna är från kyrkkaffet, kvinnor som hämtar vatten med hjälp av åsnor från en vattendamm uppe på en höjd, samt fotbollsspelande pojkar på en sandplan ute i bushen vid solnedgången!

1 comment:

  1. Skön söndag. Kvällarna ser ändå rätt behagliga ut! Jag gjorde detsamma som du idag mamma, fast jag försöker skapa mig lite grund. Skaffade mig nämligen årets första fräknar i öppningen på min franska =) Somnade i solen i någon timma efter att jag o Emelie hade suttit där med kaffe efter frukosten och spanat på alla hundratals människor på promenadstråket. Låter nästan exotiskt och det var det med! Efter en löptur i linne gick jag på ki´s läkarspex med Lisa! Kul o känna sig som student igen =)
    Nu bums i säng för näst sista måndagen i rinkeby!
    Puss o kram

    ReplyDelete