Tuesday, October 21, 2014

Tack Maria!

En av de grejer vi vädurar har gemensamt är ryggen! Härligt att ha en svägerska  som direkt ser att jag håller på att göra något obra med min rygg. Visst kände jag att det inte var så lyckat att stå dubbelvikt i nästan fyra timmar för att undersöka de där 433 barnen, men en vädur ger sig inte!  Idag har vi varit ute på en skola med "bara" 278 barn. Nu satt jag bekvämt och fick maximalt utnyttjande av solljuset. - Det är helt otroligt vilken "kräm" det är i den lampan. Dagens förfinade undersökningsrutin är underbar för min rygg. Så här får det bli i fortsättningen!
Trots en fyrhjulsdriven terrängbil med differentialspärr höll vi på att köra fast idag. "Vägarna" är som lervällning bitvis. Men när vi omsider kom hem till kliniken stod det ett gäng med 24 barn från screeningen förra veckan och väntade på hjälp. Det blev 15 fyllningar och 9 extraktioner. Dessutom ficka jag göra lite estetik i all enkelhet. Det blir inte precis som hemma, men ni må tro att hon blev nöjd!

Jambo,
Lars
Stilla som filbunkar!

Patientbyte på två sekunder!!!

Fluoros är trist.

Lite finare ändå.

No comments:

Post a Comment