Friday, March 25, 2011


Drygt ett dygn sedan avfärd från Vänersborg, och nu är vi i en annan värld. Klockan är 21 och det är kolsvart, för vi har ingen ström i huset. Vi lyckades dock få till både telefoner och modem innan vi lämnade Nairobi, förutom att vi provianterat en massa mat. Vi har skajpat med Stella, men hon tyckte vi såg hemska ut för vi fick lysa på oss med ficklampor för att synas på bild. Utfärden till Mutomo var mer hisnande än vi räknat med. Vi flög med ett litet Cessnaplan med en kvinnlig pilot, Jane, och det skumpade upp och ner tills vi landade på en liten jordväg, där alla bybor plötsligt kom uppdykande ur buskarna för att se på oss...
Kort överlämning från våra företrädare, som skulle åka samma plan tillbaka, och för Lars del sedan hals över huvud in i verksamheten med två extraktioner på eftermiddagen. Jag har haft rundvandring, sen vilade vi och gick en promenad. 28 grader varmt i kväll, snart tror jag vi lägger oss..
Helena

2 comments:

  1. Hej. Fick nyss ditt sms. Och här är klockan inte 21 ännu. Är ni en timme före oss? Skönt att ni landat väl. Och att inga bybor var i vägen! Hälsningar Jonas

    ReplyDelete
  2. Skönt att allt flyter bra hittills! Väldigt fin bild. Exakt som jag föreställde mig! Vi har haft en jätteskön dag med långfrukost och sen häng på söder. Nu är jag på väg hem till en tdl-tjej på födelsedagsgalej. Möter upp bröderna igen senare! Tänker väldigt mycket på er! Puss

    ReplyDelete