Thursday, February 26, 2009

Andra ogon idag...

Morkret faller fort, men lite maste jag hinna idag med..
Tack for alla harliga mail och kommentarer!
Idag var vi i slummen andra gangen, och jag hade verkligen laddat for att det skulle bli jobbigt, och vad hander? Jo det var hur lugnt som helst, det kandes som hela omradet var stadat och snyggt, folk var vanliga och glada, 25 patienter kom jamfort med 66 forra veckan! Va fick lite lunch, kunde sitta och prata och skoja lite, titta pa barnen och skolan for analfabeter som kyrkan ocksa bedriver dar ett par ganger i veckan.
Tank vad olika det kan vara, jag har vant mig och mar bra, och da uppfattar jag det helt annorlunda.
Nu borjar det visst aska sa vi far springa hem!

2 comments:

  1. Vad härligt det låter att du är frisk och kry igen! Och vilka upplevelser du får vara med om. Fantastisk läsning varje gång. Här hemma har pastaladdningen nu börjat på allvar och jag har packat alla grejer och vallor och annat jox. :-) I morgon kväll åker jag upp till Jonas föräldrar i Falun och sedan bor vi i deras stuga i Malung mellan lör-sön.

    Jag börjar bli supertaggad, jag har startnummer 8939. Tyvärr funkar det inte att aktivera Vasaloppets sms-tjänst där nerifrån men du kanske kan komma åt nätet och kolla. :-) Vädret ser tyvärr ut som det ska snöa i nuläget men vi får väl se. Det är gott om snö i alla fall.

    Massa kramar från Emil, Fia och Pyret!

    ReplyDelete
  2. Bästa Gyllenhjärta!

    Det är inte bar i Kenya datorerna är kinkiga. Har suttit o skrivit en lång beskrivning om livet i Lilla paris som just försvann. Lite sur blir man förstås, men det är ju världsliga ting. Vågar inte skriva för långt nu ifall allt rusar ut i cyberrymden igen, men skickar en stor kram til vår hjälte i Africa samtidigt som jag måste krypa till kojs i detta väldig stenhus. Sätterpå "hemmaläge" och får ett kallt konstaterande från damen i hallen att allt är OK. PoK

    ReplyDelete